mattankar =)

Min kropp har en väldigt dålig dag idag så det har inte blivit så mycket uppdaterat.. Men jag har i alla fall kunnat planera lite framåt så det är nåt bra med det.

Jag sitter och funderar mycket på mat numera, vilket ju är förståeligt =) Jag gillar att laga mat och jag gillar att baka så jag får spela på mina styrkor =)
Jag har ju bestämt mig för att bakamitt eget bröd istället för att köpa dom där svindyra, det är bra, jag kan göra olika frukostbullar och limpor vilket jag gillar =)

En annan sak jag tänkte att jag ska baka är nåt arabiskt bröd att ha till maten, alltså middag och kvällsmat. Nu ska jag bara lista ut var jag hittar recept till det. På min arbetsträning går 2st muslimska kvinnor så jag kan ju fråga dom! (Att jag skriver muslimska istället för arabiska är för att en är svensk och jag inte vet vilket land den andra är ifrån.)

En sista tanke (justnu) är det italienska matbrödet som jag ska baka, det innehåller bara vatten, salt, jäst och mjöl, kan man itne slänga i typ oregano eller nån sån krydda för att få det lite mer.... intressant? Kommer inte på nåt bättre ord än intressant..
Jag vill verkligen ha fler recept på just bröd och bullar!

Har ni recept får ni jättegärna skriva dom i kommentar eller maila dom till [email protected] det hade varit supersnällt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0